fbpx

Dilema družbenih medijev: priložnosti, nevarnosti in NLP

Komunikacija in odnosi

Piše:Špela Munih Stanič

Tudi vi že zjutraj vzamete v roke svoj telefon in preverite objave na Facebooku, Instagramu, LinkedInu oziroma drugem socialnem omrežju po vaši izbiri? Stalno preverjate e-pošto? Se tekom dneva večkrat vračate na socialna omrežja, zadnjič še tik pred spanjem? Potem ste na dobri poti, da postanete odvisni od socialnih medijev.

Korporacije, ki razvijajo socialne medije izkoriščajo našo evolucijsko potrebo po medosebni povezavi. Vendar zagotavljanje povezav ni njihov primarni cilj. Zavedati se je potrebno, da zasledujejo svoj poslovni interes, predvsem ustvarjanje dobička, in, da smo v tem brezplačnem poslovnem modelu mi “tržno blago”.

Socialna omrežja zbirajo in obdelujejo tisoče podatkov o nas. Stalno spremljajo, čemu namenjamo našo pozornost in vrednost teh informacij prodajajo naprej. Z dostavljanjem obvestil, všečkov in novih predlogov tekom celega dneva, vzbujajo v naših možganih dražljaje podobne tistim na igralnih avtomatih. S tem načrtno vzgajajo našo odvisnost.

Kakšen vpliv ima to na duševno zdravje ljudi in mladine, verjetno ni potrebno posebej razlagati. Naključij ni. Vse kar se nam na socialnih omrežjih prikazuje, se prikazuje z razlogom.

Unovčevanje poznavanja delovanja človekovega uma

Korporacije, ki razvijajo socialne medije, zelo dobro poznajo neuroznanost in neprestano preučujejo delovanje našega uma.

Sledijo temu, kaj delamo, kaj želimo, kako se odločamo, kateri sprožilci vodijo naše vedenje. Ves čas skrbijo, da smo vključeni. Z obsežnim zbiranjem podatkov so razvili umetno inteligenco, ki zelo natančno modelira naše vedenje na podlagi preteklega. Tako imajo za vsakega od nas natančno izdelan profil.

Od tu dalje, ne gre več samo za napovedovanje, temveč tudi za vplivanje na naša dejanja in spreminjanje uporabnika v preprost plen oglaševalcev. Dobivamo sporočila, slike, video posnetke, ki sprožajo naša dejanja. Postajamo vse bolj ranljivi in vodljivi.

Tudi sicer postajamo vedno bolj odvisni od tehnologije.

Tehnologija v naša življenja prinaša veliko koristi. 

Navigacija na telefonih je nadvse uporabna in včasih se sprašujemo, kako smo zmogli brez nje. In  aplikacije za vodenje treningov. Veseli smo, ko nas telefon pohvali, da dobro napredujemo. Vstanemo od mize, ko nam pametna ura namigne, da bi bilo to dobro za nas in veseli smo, ko nas pohvali, ker smo danes naredili že veliko korakov. Tehnologija, ki je na eni strani do nas prijazna, je na drugi strani tista, ki podreja naš um.

Se tega dovolj zavedamo? Se znamo ubraniti? Znamo to izkoristiti?

Zakaj ne bi tudi mi uporabili nevro znanosti v trženjske namene?

Utvara, da bomo tovrstni manipulaciji lahko ubežali, je jalova. Duh je že zdavnaj ušel iz stekleničke. Ugotovitve nevro znanosti, kako vplivati na pozornost in vedenje potrošnikov lahko uporabimo tudi sami, na ustrezen, etičen način.

S poznavanjem delovanja človekovega uma lahko tudi za svoje poslovanje prilagodimo oglase tako, da nagovorimo točno določenega uporabnika, z določenim delovanjem uma. S pravimi besedami, slikami in drugimi sprožilci.

Vsebine, ki znajo nagovoriti

Podjetja lahko z uporabo socialnih medijev dosežejo širok krog potencialnih kupcev ali uporabnikov svojih storitev ali proizvodov. Tudi posamezni, mali podjetnik se lahko se uveljavi kot strokovnjak za področje, ki ga obvlada in kot dober poznavalec socialnih omrežij pridobi celo marsikatero prednost pred velikimi, okornejšimi tekmeci.

Sposobnost grajenja kredibilnosti na spletu je pomembna veščina. Prav tako generiranje ustreznih vsebin, posebej če želimo, da so te dovolj zanimive, da jih bodo sledilci želeli prebrati, ali še bolje deliti. Poskrbite, da bo v vaši vsebini tudi nekaj »osebnosti« in človečnosti.

A če želi mali podjetnik uspeti, mora ves čas skrbeti za prisotnost na socialnih omrežjih in komunicirati kakovostno ter natančno usmerjeno. Poraba časa za to je velika, dobro pa mora poznati tudi tehnologijo. Hkrati mora imeti veliko znanja, da na teh omrežjih ne ustvarja le »hrupa«, temveč s pravilnimi aktivnostmi doseže optimalen poslovni rezultat.

Socialni mediji prvič v zgodovini prinašajo tržnikom natančno ciljanje objav in oglasov glede na interese posameznikov, kaj hočemo, kakšno mnenje imamo in celo v kakšnem čustvenem stanju smo. Takšen nivo natančnosti ciljanja, prej še nikoli ni bil na voljo. Osebni podatki so oglaševalcem ponujeni tako rekoč na pladnju. 

Dialog in preokvirjanje »negativcev«

Želite graditi svojo blagovno znamko in njeno uveljavljanje od ust do ust?

Za to so socialni mediji izvrstni. Nudijo tudi možnost aktivnega sodelovanja in celo dialoga. A priložnost, da sprožimo diskusijo o nečem, za nas pomembnem, lahko prinese tudi neželene komentarje.

Brez dobrega znanja preokvirjanja, s katerim boste negativne komentarje, ki vedno nastopijo, obrnili v pozitivno smer, ali jih vsaj nevtralizirali,  ne bo šlo. In ko vam bo to enkrat uspevalo, se bo pozitiven glas o vaši znamki »zakotalil« in rastel kot snežna krogla.

Vendar ne pozabite, da je ves čas potreben nadzor nad komentarji. In dialog. Sprotni in korektni odgovori so za uspeh obvezni.

Poleg tega poskrbite, da bo oseba, ki bo skrbela za socialna omrežja nekdo, ki dobro razume potrebe podjetja in njegove vrednote.

Z znanji NLP nad manipuliranje

Kot lahko vidimo, nam je uporaba socialnih medijev prinesla veliko tako pozitivnega, kot  negativnega. Pomembno je, da v dobi, ko nas skušajo mediji manipulirati, ohranjamo svoj jaz ter »zdrav razum«. V poplavi družbenih medijev to ni lahko, saj se tu ustvarjajo novi trendi, nove vrednote, nova prepričanja, nove »absolutne« (ne)resnice.

Na delavnicah Agilia apliciramo neurolingvistična znanja za uspešno poslovanje v 21. stoletju.

Naučimo ozavestiti vzvode človekovega uma, kako se zaščititi pred manipulacijami in hkrati aktivno uporabljati motorje notranje motivacije, za doseganje ciljnih rezultatov na etnični način.

Agilia_Sodobne komunikacijske kompetence z NLP

KLIK za več informacij o 3-dnevni delavnici SODOBNE KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCE Z NLP

Več naših prispevkov

Power Point predstavitev ob kateri nihče ne zeha

Če želite pripraviti PowerPoint predstavitev, ki bo resnično navdušila vaše občinstvo, morate upoštevati več ključnih vidikov. Pomembno je, da predstavitev ne vsebuje zgolj vsebine, ampak tudi pravilno strukturo in oblikovanje. Model 4MAT je odlično orodje, ki vam lahko pomaga doseči ta cilj.

Poleg 4MAT modela je pomemben uvod in zaključek. Le-ta je priložnost, da pustite trajen vtis na občinstvo. Lahko povzamete ključne točke, vključite navdihujoč citat ali postavite vprašanje za razmislek. Pomembno je, da se odzovete na potrebe in preference poslušalcev ter ustrezno prilagodite komunikacijo.

S pravilno uporabo modela 4MAT in ustrezno izvedenimi koraki lahko pripravite PowerPoint predstavitev, ki bo resnično navdušila in osvojila vaše občinstvo.

Preprečitev izgorelosti na delovnem mestu

Izgorelost na delovnem mestu je kompleksen problem, ki zahteva celostni pristop k reševanju. Viktor Frankl poudarja pomen skrbi za telesno, duševno in duhovno dobrobit posameznika. Izgorelost je tako individualen kot organizacijski problem, pri čemer organizacije lahko s premišljenimi strategijami zmanjšajo stres in izboljšajo dobrobit zaposlenih.

Razlike v doživljanju obremenitev med generacijami so pomembne, saj vsaka generacija doživlja pritiske in izzive na delovnem mestu drugače. Ključno je vzpostaviti podporno in razumevajoče delovno okolje ter spodbujati odprtost in sodelovanje med sodelavci.

Uravnotežen delovni ritem, jasno določene delovne ure ter redni odmiki med delom so ključni pri preprečevanju izgorelosti. Poleg tega so pomembni tudi programi za obvladovanje stresa in sprostitvene dejavnosti, ki zmanjšujejo občutke izgorelosti ter spodbujajo celostno dobrobit zaposlenih.

Nenehno izobraževanje in podpora zaposlenim pri obvladovanju stresa ter osebnem in profesionalnem razvoju so ključnega pomena za dolgoročno preprečevanje izgorelosti na delovnem mestu. Z ustrezno podporo in strategijami lahko organizacije izboljšajo delovno okolje ter zagotovijo boljše počutje in uspešnost zaposlenih.

Kaj so pasti toksične pozitivnosti

Kakšne so pasti toksične pozitivnosti, pomen čustvene inteligence ter avtentičnega izražanja čustev. Družba spodbuja pozitivno razmišljanje, kar včasih vodi v zanikanje ali potlačevanje neprijetnih čustev, kar na nas slabo vpliva. Zavedajmo se pomena sočutja in empatije, kako lahko razvijanje čustvene inteligence pomaga graditi bolj zdrave odnose. Premagajmo toksično pozitivnost v vsakdanjem življenju z ohranjanjem zdravega ravnovesja, odkritim pogovorom o čustvih, postavljanjem meja in z uporabo orodij za samopomoč. Resnična moč je v sprejemanju vseh čustev, ne le tistih, ki se zdijo ‘pozitivna’, kar vodi do notranjega ravnovesja in izboljšanja kakovosti življenja.